۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضا، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر- جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضا، به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور» در شعبه 30 دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی که در تاریخ 23 خرداد 87 مقابل گالری ابریشم با 8 تن ديگر از فعالان حقوق زنان دستگیر شده بود.

لازم به ذکر است با وجود تفهیم اتهام بر اساس ماده 610 قانون مجازات اسلامی طی مراحل بازپرسی، در نهایت حکم دادگاه به واسطه عضویت در کمپین یک میلیون امضا و بنا به ماده 500 قانون مجازات اسلامی صادر شد.ژ که این امر خلاف تشریفات قانونی است.

مینا جعفری، وکیل جلوه جواهری با اعلام این خبر افزود: اتهام عنوان شده در راي صادره با كيفر خواست مغايرت داشته و راي مزبور بدون توجه به دفاعيات موکل و وكيل وي صادر شده است. مضاف بر آن که راي دادگاه به وكيل پرونده ابلاغ نشده و پس از مراجعه وکیل به دفتر شعبه و تقاضاي كتبي از رياست و دفتر شعبه 30 دادگاه انقلاب براي ابلاغ متن راي هيچ پاسخي دريافت نكرده است. وکیل پرونده سرانجام ناگزیر از به مطالعه متن راي در دفتر شعبه شد و اين موضوع برخلاف ماده 213 قانون آيين دادرسي كيفري است. این حقوقدان خاطرنشان ساخت درنهايت اعتراض خود را به راي صادره با وجود عدم ابلاغ راي پرونده قرار داديم.