۱۳۸۸ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

فراخوان گردهمایی برای بزرگداشت سالروز "همبستگی زنان و مردان ایران دراعتراض به قوانین زن ستیز"

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

در آستانه بیست و دوم خرداد قرار گرفته ایم. روزی که یادآور اعتراض گسترده مدنی به قوانین تبعیض آمیز جنسیتی در سال 1384 و سرکوب خشونت آمیز سالگرد آن در 1385 می باشد.

روز 22 خرداد 1384 تجمعی با بیش از ششهزار تن از زنان و مردان در اعتراض به "نقض حقوق زنان در قانون اساسی"، مقابل دانشگاه تهران برگزار شد و این روز به عنوان نقطه عطفی در مبارزات معاصر جنبش زنان ایران، بهیادگار ماند.

در گرامیداشت سالگرد آن تجمع و ادامه روند مبارزه مدنی برای کسب حقوق برابر جنسیتی، گردهمایی مسالمت آمیزی روز 22 خرداد 1385 در میدان هفت تیر شهر تهران برنامه ریزی شده بود که در آغاز برگزاری، به شدت سرکوب شد و ناتمام ماند. زنان و مردان شرکت کننده مورد ضرب و شتم نیروهای رسمی و غیر رسمی حکومتی قرار گرفتند و هفتاد تن از آنان نیز بازداشت شدند.

بدین ترتیب، 22 خرداد به روز ملی همبستگی زنان و مردان ایرانی برای مبارزه با نقض حقوق زنان تبدیل گردید که از متن این همبستگی «کمپین یک میلیون امضا برای رفع قوانین تبعیض آمیز علیه زنان در ایران» متولد شد. کمپینی که مطالبات حقوقی زنان را با استفاده از روشهایی هوشیارانه و عملی تر، در سطح ملی و بین المللی مطرح ساخته و پیش برده است.

به مناسبت بزرگداشت این روز و با امید اینکه 22 خرداد به روز همبستگي جنبش هاي مدنی ایران بدل شود، برآنیم تا با همراهی تمامی علاقه مندان و هم میهنان، تجمعی در اعتراض به تداوم نقض حقوق زنان، بازداشت و حبس فعالین جامعه مدنی ایران در دو شهر آلمان برگزار نماییم.

زمان : شنبه 13.06.2009 ساعت 16- 13

مکان : شهر کلن، فضای باز مقابل کلیسای دم (Kölner Dom) شهر هامبورگ، Mönckebergstraße (zwischen Karstadt Sport und P&C)

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

هیچ نظری موجود نیست: